veilig aangekomen - Reisverslag uit Chitseko, Malawi van maudhendriks - WaarBenJij.nu veilig aangekomen - Reisverslag uit Chitseko, Malawi van maudhendriks - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen

06 Mei 2016 | Malawi, Chitseko

na een vlucht van 24 uur ben ik gister aangekomen in blantyre. het laatste stukje viel me zwaar. ik was erg misselijk en moe. blantyre is een heel klein vliegveld tegenover Amsterdam en frankfurt. je moet Door de paspoort controle heen en direct erna kom je bij je bagage die op en lopende band aankomt. bepakt en bezakt met 2 backpack en een weekendtas verlieten we het vliegveld. Helaas deed geen Een pinautomaat het met onze pinpas dus dat werd contant geld inwisselen en een goede taxi uitzoeken. met ieder 2 a 3 tassen in een kleine auto paste het net. het was ongeveer 20 min rijden naar doogle lodge waar we overnachtte. Daar aangekomen deden we met zn alle een biertje, ik natuurlijk een Fanta want ik lus geen bier... eindelijk in afrika en wat voelt dat goed!!
savonds lekker en goedkoop gegeten en heel goed geslapen.
vrijdagochtend 2 gebakken eitjes op toast als ontbijt gegeten en toen kon onze reis naar muona beginnen. Het begon met een berg waar volgens de chauffeur 72 bochten in zaten. en als je dacht dat je het gehad had kwam de zandweg. Toen begon Afrika pas echt. het was zo'n groot verschil met waar wij in Nederland in leven. Je ziet vrouwen met teilen op hun hoofd lopen en kinderen met nog kleinere kinderen sjouwen. je beseft pas hoe goed je het hebt als je dit allemaal ziet. De mensen zijn hier zo aardig en beleefd. Ze zwaaien naar je willen je hand vasthouden en roepen zungu (blanke) naar je. dit was een bijzondere en ontzettend mooie reis. Aangekomen in muona blijkt de stroom al vanaf 2 uur smiddags niet te werken. raphael van het ziekenhuis geeft ons een korte rondleiding en sheilah en William komen even kennis maken. Wat een bijzondere mensen zijn dat, je word zo welkom geheten en geknuffeld en ze zijn zo enthousiast.
we zijn even naar de markt geweest en hadden hierna nog geen stroom. dat werd dus geen warm avondeten en de kaarsjes aan. toch heeft het wel iets. overigens was de koude douche ook niet verkeerd in dit warme weer.
maandag begint mijn eerste stage dag. Ik heb er zo ontzettend veel zin in!
Liefs maud

• 06 Mei 2016 - 22:54

Lonneke:

Hé Maud,

Wat goed om te lezen dat je veilig aangekomen bent op je bestemming. Geniet nog maar even van je vrije weekend en veel succes met de start van je stage op maandag.

Groetjes Lonneke

• 07 Mei 2016 - 09:55

Leon Hendriks :

Lieve Maud,

Je eerste reisverslag is binnen en het is geweldig om dit te lezen.
    Rustig nog even bijkomen van de reis en dan ga je beginnen met het grote avontuur waar je al die tijd van gedroomd hebt.

Lieve groetje
    Pap mam en Fleur

• 07 Mei 2016 - 10:29

Marja Hendriks:

Hoi Maud,

Wat een avontuur, maar goed te lezen ( en van je vader te horen gisteren) dat je reis goed is verlopen en dat je heel bent gearriveerd op de plaats van bestemming. Even lekker aan de temperatuur wennen daar en je nieuwe omgeving. Je eerste avond al in kaarslicht, romantisch hoor !!! Geniet lekker meis, en we blijven je volgen !!!

Ome Geert en tante Marja

• 07 Mei 2016 - 13:22

Thea Maas:

Hoi Maud,

Wat een lange reis en ervaringen. En dit is nog maar het begin!
    Fijn dat het goed voelt in Afrika.
    Geniet van alles en we blijven je volgen.

Groetjes ome Jan en Tante Thea.

• 07 Mei 2016 - 17:32

Marja:

Hoi Maud,

Wat vind ik dit bijzonder om te lezen, ik voel jou betrokkenheid.
    Geniet ervan.

Groetjes Marja

• 07 Mei 2016 - 18:18

Milou Van Dijk:

Wat mooi om te lezen lieve Maud, heel veel succes maandag met je eerste stage dag! Dikke knuffel van mij!

• 07 Mei 2016 - 19:26

Jozette Van Gemert:

Hoi maud

Fijn dat je goed bent aangekomen,veel plezier maandag op je eerste stage dag.

Marcel Jozette Janne en Suze

• 07 Mei 2016 - 21:19

Elly Dinnissen:

Hoi Maud,
    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent geniet van alles wat op je pad komt wij blijven je volgen. Succes maandag met de stage!! Gr Elly en fam